Niekwestionowana stolica żeglarska Zalewu. Czyste, morskie plaże, rozwinięte zaplecze handlowe, gastronomiczne, hotelowe. Atrakcją oferującą panoramiczny widok na Zalew Wiślany jest Latarnia Morska.
Port jachtowy w Krynicy Morskiej Pirs pasażerski rozdziela port jachtowy na dwie części: starą (Stary Port) i nową (Basen Jachtowy im. Leonida Teligi). W ramach programu „Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej. Etap I” port jachtowy został zmodernizowany i rozbudowany. Żeglarze mają do dyspozycji największy na Zalewie Wiślanym basen jachtowy z pływającymi pomostami i zapleczem sanitarnym. Do portu prowadzi głęboki na 2,5 m tor podejściowy. Stanowiska postojowe dla jachtów są wyposażone w sieć wodno-kanalizacyjną, przyłącza energetyczne i oświetlenie. Basen Jachtowy im. Leonida Teligi
Musimy uważać na statki białej floty. Głębokości w basenie od 1,5 do 2,6 metra, przy czym basen numer 1 jest zdecydowanie najpłytszy. Basen o wymiarach ok. 250 na 160 metrów, podzielony jest trzema pirsami na mniejsze baseny. Wszystkie nabrzeża są betonowe i wyłożone oponami. Nabrzeże Wschodnie,z którego wchodzimy na wszystkie trzy pirsy, Nabrzeże Północne. Wreszcie, od zachodu, zamyka port Nabrzeże Zachodnie, będące częścią Pirsu Pasażerskiego. Cumujemy do y-bomów. W sąsiedztwie kilkadziesiąt obiektów gastronomicznych. Tor podejściowy
Już z daleka drogę do Krynicy pokazuje nam Latarnia Morska, położona nieco na wschód od portu. Z głównego toru wodnego Zalewu podejście do Krynicy Morskiej rozpoczyna pława TOL (biało-czerwona pława świetlna z kulą, światło białe o okresie 10 sekund). Następnie prowadzą nas pławy torowe nieświecące (czerwone, zwieńczone czerwonym walcem – wyznaczają granicę lewej strony toru wodnego, mijamy je lewą burtą) 2/E i 4/E. Potem pława KM-E świecąca, kardynalna czarno-żółto-czarna, zwieńczona czarnymi stożkami, skierowanymi w górę i w dół. Jej charakterystyka świetlna – światło białe o okresie 10 sekund. Wyznacza wschodni skraj Mielizny Krynickiej i lewą stronę toru wodnego. Następna pława torowa nieświecąca 6/E – czerwona z czerwonym walcem na szczycie – wyznacza lewą stronę toru wodnego. Nieco bliżej portu, od strony wschodniej wystawiona jest pława kardynalna, czarno-żółto-czarna, ze stożkami zwróconymi ostrzami ku sobie. Płynąc do Krynicy zostawiamy ją po prawej burcie. Jachty o zanurzeniu powyżej jednego metra powinny bezwzględnie podchodzić w osi toru wodnego, pozostali muszą jedynie uważać na miecz.
Mielizna Krynicka leżąca na zachód od portu, stanowi przeszkodę dla jachtów o zanurzeniu powyżej 1 m. Oznakowana jest pławą kardynalną i pławami torowymi podejściowymi. Nabieżniki
Skoncentrowane są na pirsie pasażerskim. Światło/znak przedni: czerwony słup z białym trójkątem, zwróconym ostrzem ku górze. Światło pomarańczowe izofazowe, okres 2 sekundy. Światło/znak tylny: czerwona kratownicowa wieża z białym trójkątem, zwróconym ostrzem ku dołowi. Światło pomarańczowe stałe |
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź