Drewnica - most zwodzony (Szkarpawa)

Drewnica
Most w Drewnicy to jednoprzęsłowy most zwodzony, o konstrukcji klapowej. Prześwit pod mostem wynosi około 2,9 metra i jest zmienny, w zależności od poziomu wody w rzece. Godziny otwarć podane są na tablicach umieszczonych po obu stronach mostu oraz na naszej stronie tutaj.

Ciekawostką jest, że most, z racji osi drogi, przechodzi przez Szkarpawę ukośnie do osi rzeki. Powoduje to spore problemy dla dłuższych zestawów pchanych, chociaż oczywiście dla turystów wodnych nie ma większego znaczenia. Most posiada sygnalizację świetlną, która jednak przeważnie nie jest włączana. Most, w porównaniu do podobnych tego typu obiektów (chociażby w Rybinie) otwiera się bardzo powoli. Tuż przy moście znajdują się pomosty cumownicze (z obu stron, na brzegu północnym), oraz resztki betonowych filarów dawnego mostu pontonowego. W pewnym oddaleniu od mostu, z obu jego stron, przy brzegach rzeki znajdują się pale cumownicze, przeznaczone dla statków i barek. Budynek obsługi mostu znajduje się na lewym brzegu.

Drewnica - most zwodzony w stanie zamkniętym dla żeglugi.


Cumujemy w Drewnicy
W Drewnicy warto się zatrzymać na zakupy - gdyż jest tutaj kilka dobrze zaopatrzonych sklepów. Knajpa też jest - to kultowa "Szkarpawianka". Przed mostem, czyli jeśli płyniemy od śluzy, możemy zacumować na prawym brzegu do solidnego, pływającego pomostu.

Po obu stronach mostu na północnym brzegu są pomosty cumownicze, zbudowane w ramach projektu Pętla Żuławska.

Warto wiedzieć, że niedaleko za mostem w Drewnicy, w stronę Rybiny, znajduje się prywatna przystań żeglarska "Szwedowo", Janusza Szwedowskiego. Gospodarz jest bardzo sympatyczny i zaprasza wodniaków do odwiedzin.

Nowe pomosty cumownicze w Drewnicy - fot. Maciej Makuła (sierpień 2011)

Pomost od strony wschodniej mostu zwodzonego w Drewnicy - fot. archiwum Biura Rozwoju Dróg Wodnych (2011)

Piotr Salecki

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź