By żeglowało się lepiej. Bezpieczniej, sprawniej, przyjemniej. Co należy zmienić, co przeszkadza w żegludze. Jako spółka Pętla Żuławska przedstawiamy różnego rodzaju przeszkody w żegludze i zgłaszamy propozycje ich rozwiązania. Teraz czekamy na Wasze uwagi! Wszystkie przedstawimy w poniższym artykule oraz podczas spotkania nawigacyjnego, na którym obecni będą przedstawiciele urzędów i służb odpowiedzialnych za Pętlę Żuławską i sąsiednie szlaki wodne.
By żeglowało się lepiej. Bezpieczniej, sprawniej, przyjemniej. Co należy zmienić, co przeszkadza w żegludze. Wszystkie uwagi przedstawimy na spotkaniu nawigacyjnym, na którym obecni będą przedstawiciele urzędów i służb odpowiedzialnych za Pętlę Żuławską i sąsiednie szlaki wodne.
Wasze uwagi będziemy przedstawiać poniżej, aktualizując ten artykuł.
Uwagi, pomysły, propozycje prosimy przesyłać na adres meilowy: piotr@zalewwislany.pl
Piotr Salecki
Wprowadzające w błąd oznakowanie w Rybinie - fot. Piotr Salecki
Inicjatywy spółki Pętla Żuławska
Spółka Pętla Żuławska została powołana do zarządzania infrastrukturą - portami i przystaniami, zbudowanymi w ramach projektu Pętla Żuławska. Aby jednak do tych portów i przystani przypłynęli wodniacy, aby chcieli do nich znowu powrócić, szlaki wodne, po których pływają, muszą być dla nich łatwo dostępne i przyjazne. Niestety, na Pętli są różne supły i supełki, które w większym lub mniejszym stopniu utrudniają wodniakom pływanie. Spółka Pętla Żuławska stara się wskazywać na przeszkody związane z uprawianiem turystyki wodnej i rozwoju żeglugi, sugerować rozwiązania, promować dobre projekty, patrzeć na szlaki wodne i turystykę wodniacką z wieloletniej perspektywy.
Nasze propozycje tworzymy w oparciu o uwagi ekspertów i samych wodniaków. Przedstawiamy na spotkaniach z zarządcami dróg wodnych, korespondujemy z urzędami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i swobodę żeglugi na drogach wodnych.
Propozycje spółki Pętla Żuławska w skrócie:
- aktualizacja oznakowania na wodach śródlądowych, więcej tutaj
- oznakowanie jedynej kamienistej mielizny na Zalewie Wiślanym przy wsi Różaniec
- dopuszczenie hausbootów do żeglugi po wodach portowych
- zwiększenie liczby miejsc cumowniczych w Osłonce poprzez przesunięcie toru wodnego, więcej tutaj
- przyjazdne oznakowanie szlaków turystycznych, które nie są sklasyfikowaną drogą wodną (obecnie ustawione tablice odstraszają od wpływania na takie szlaki)
- poprowadzenie wszystkich linii energetycznych na Szkarpawie pod dnem rzeki
- planowanie remontów obiektów hydrotechnicznych w taki sposób, aby nie były one zamykane podczas ścisłego sezonu, to znaczy w czerwcu, lipcu i w sierpniu.
- zmiany w prawie dotyczące minimalnej wysokości linii wysokiego napięcia nad żeglownymi drogami wodnymi - obecne parametry odpowiadają turystyce wodnej z lat pięćdziesiątych, kiedy jachty były niewielkie i miały niskie maszty. Oczekiwana minimalna wysokość linii wn i sn na szlaku, na którym mogą pływać jachty z postawionym masztem to 20 metrów;
Odpowiedzi
Slip
Slip
Pętla Żuławska jest. Żegluga po kanałach pętli może się też odbywać. Jest kilka uwag. Moją uwagą jako sołtysa Tujska , druhów OSP oraz posiadaczy jednostek którzy chcą je wodować. Z Tujska jest brak slipu ratowniczego dla OSP jak i innych łodzi i osób prywatnych. Taki slip wskazany byłby na działce nr 336 przy moście na Tudze Tujsk - Stobiec. Jest to działka KOWR (ANR). Działka jest przy moście, który ma być remontowany i po remoncie otwierany dla przepływających jednostek. Slip w tym miejscu dałby możliwość wodowania jednostek płynących w kierunku ujścia Tugi do rzeki Szkarpawa a po remoncie mostu w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego. Podczas remontu mostu można wykorzystać sprzęt potrzebny do budowy slipu. Slip byłby dla jednostek ratowniczych jak i mieszkańców i gości pragnący z niego skorzystać. Jest tam możliwość zaparkowanie po samochodu z wózkiem pod łódź. W Rybinie i Osłonce jest wybudowana przystań dla jachtów itp. jednostek, ale nie ma tam slipu umożliwiającego wodowanie jednostki pływającej.
Slip
Pętla Żuławska jest. Żegluga po kanałach pętli może się też odbywać. Jest kilka uwag. Moją uwagą jako sołtysa Tujska , druhów OSP oraz posiadaczy jednostek którzy chcą je wodować. Z Tujska jest brak slipu ratowniczego dla OSP jak i innych łodzi i osób prywatnych. Taki slip wskazany byłby na działce nr 336 przy moście na Tudze Tujsk - Stobiec. Jest to działka KOWR (ANR). Działka jest przy moście, który ma być remontowany i po remoncie otwierany dla przepływających jednostek. Slip w tym miejscu dałby możliwość wodowania jednostek płynących w kierunku ujścia Tugi do rzeki Szkarpawa a po remoncie mostu w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego. Podczas remontu mostu można wykorzystać sprzęt potrzebny do budowy slipu. Slip byłby dla jednostek ratowniczych jak i mieszkańców i gości pragnący z niego skorzystać. Jest tam możliwość zaparkowanie po samochodu z wózkiem pod łódź. W Rybinie i Osłonce jest wybudowana przystań dla jachtów itp. jednostek, ale nie ma tam slipu umożliwiającego wodowanie jednostki pływającej. Sołtys Tujsk Witold Kolasa. witoldkrol6@wp.pl tel. 500693820
Dodaj nową odpowiedź