Ostatnie mosty pontonowe na Pętli Żuławskiej

Mosty pontonowe w rejonie Pętli Żuławskiej powoli odchodzą w przeszłość, zastępowane przez mosty zwodzone. Taki los spotkał najpierw most w Drewnicy, na Szkarpawie. Ostatnie miesiące funkcjonowania ma przed sobą most w Sobieszewie, który zostanie zastąpiony już w pierwszym kwartale 2018 roku mostem zwodzonym. Ostatni most pontonowy funkcjonuje wciąż w Nowakowie, na rzece Elbląg.





Mosty pontonowe w rejonie Pętli Żuławskiej powoli odchodzą w przeszłość, zastępowane przez mosty zwodzone. Taki los spotkał najpierw most w Drewnicy, na Szkarpawie. Ostatnie miesiące funkcjonowania ma przed sobą most w Sobieszewie, który zostanie zastąpiony już w pierwszym kwartale 2018 roku mostem zwodzonym. Ostatni most pontonowy funkcjonuje wciąż w Nowakowie, na rzece Elbląg. Są już plany budowy w tym miejscu mostu zwodzonego. Dlaczego tak się dzieje? Mosty pontonowe - powodują utrudnienia w ruchu drogowym - konieczne jest ograniczenie szybkości, na łączeniu pontonów samochody praktycznie zatrzymują się w miejscu, co zmniejsza płynnność ruchu i powoduje korki. Różnice poziomu wody w rzece (zbyt wysoka lub zbyt niska woda) mogą powodować wyłączenie mostu z eksploatacji dla ruchu drogowego. Z kolei większość jednostek wodnych pod mostem pontonowym nie może przepłynąć (np. z położonym masztem) co oznacza konieczność często długiego oczekiwania na otwarcie mostu. Na zdjęciach most pontonowy w Nowakowie.

Piotr Salecki


Most pontonowy Nowakowo - fot. Piotr Salecki


Most pontonowy Nowakowo - tablica informacyjna - fot. Piotr Salecki


Most pontonowy Nowakowo - pomost oczekiwania na otwarcie mostu - fot. Piotr Salecki

Odpowiedzi

Dodaj nową odpowiedź